Woonassistent

Lokaal Bestuur Buggenhout is op zoek naar een toegewijde woonassistent om ons team te versterken. Als woonassistent fungeert u als het eerste aanspreekpunt voor bewoners en hun familie. Deze deeltijdse functie van 19/38 uren biedt een uitdagende kans om een verschil te maken in het leven van onze bewoners.

Functieomschrijving

Bewonersgerichte taken:

  • Voeren van kennismakingsgesprekken met nieuwe bewoners.
  • Begeleiden van nieuwe bewoners bij hun kennismaking met de nieuwe omgeving.
  • Vervangen van naamplaatjes op verschillende locaties binnen de assistentiewoningen.
  • Ophangen van bewonerslijsten in de inkomhallen van de Seniorama’s.
  • Invullen van verschillende administratieve documenten bij nieuwe opnames.
  • Opvolgen van oproepen via het noodoproepsysteem en documenteren van deze oproepen.
  • Bepalen en administratief verwerken van de Katz-score.
  • Invullen van tevredenheidsonderzoeken en het MMSE-formulier.
  • Verstrekken van informatie over negatieve wilsverklaringen en vroegtijdige zorgplanning.
  • Opsporen, doorgeven en opvolgen van specifieke problemen van bewoners.
  • Telefonisch contact onderhouden met familie of derden bij problemen.
  • Uitvoeren van huisbezoeken en bieden van hulp bij diverse diensten aan huis.

Organisatie en uitvoering van activiteiten:

  • Beschikbaarheid als aanspreekpunt voor bewoners en hun familie.
  • Opstellen van de jaarplanning.
  • Invoeren en verwerken van bewonersinformatie in het informaticasysteem.
  • Opstellen en publiceren van het gebruikersraadverslag, en verspreiden onder bewoners.
  • Opvolgen van mondelinge opmerkingen geuit tijdens de gebruikersraad.
  • Organiseren van diverse activiteiten voor de bewoners van assistentiewoningen.
Profiel:
  • U beschikt over een bachelor diploma
  • U bent empathisch, communicatief en heeft een hart voor de zorgsector.
  • U bezit uitstekende organisatorische vaardigheden en oog voor detail.
  • U kan zelfstandig en proactief werken.
  • Ervaring in een gelijkaardige functie is een pluspunt.
Aanbod
  • Een boeiende functie met ruimte voor initiatief in een ambitieuze & bruisende gemeente.
  • Een deeltijds contract (19/38) van bepaalde duur voor 1 jaar. Op welke dagen de 19 uren gepresteerd worden is bespreekbaar.
  • Een aantrekkelijke verloning volgens de salarisschaal B1-B3 (geïndexeerd bruto maandloon van min. 1.470,42 € en max. 2.477,62 €.)
  • Aantoonbare relevante werkervaring kan meegenomen worden.

Naast een stabiele tewerkstelling in een dynamische organisatie ontvangt u ook tal van extralegale voordelen:

  • Maaltijdcheques en ecocheques;
  • Komt u met de fiets? Dan kan u genieten van een fietsvergoeding;
  • Komt u met het openbaar vervoer? Dan wordt het abonnement volledig terugbetaald;
  • Vakantiegeld en eindejaarstoelage;
  • 2e pensioenpijler;
  • Hospitalisatieverzekering;
  • Aantrekkelijk verlofstelsel;
  • De kans om uw loopbaan in handen te nemen en uw talent verder te ontwikkelen;
  • Voordelenplatform van GSD-V.

 

Selectieprocedure:

Herkent u uzelf in bovenstaand profiel en bent u klaar voor deze uitdaging? Stuur uw motivatiebrief met CV en diploma naar personeelsdienst@buggenhout.be

Op basis van uw cv en motivatie beslissen we of we u uitnodigen voor een sollicitatiegesprek dat plaatsvindt in de vergaderzaal van Het Gemeentehuis, Nieuwstraat 2, 9255 Buggenhout op dinsdag 12 maart 2024 of woensdag 13 maart 2024

Vragen?

Voor meer inlichtingen over de selectieprocedure kan u contact opnemen met christel.schockaert@buggenhout.be , HR-consulent, personeelsdienst Buggenhout

Als u vragen heeft over de inhoud van de functie, kan u contact opnemen met wim.kennes@ocmwbuggenhout.be, clusterverantwoordelijke Zorg.

Deel deze pagina

maandag 26 februari 2024