Coördinator thuiszorg

Lokaal bestuur Buggenhout werft aan: Coördinator thuiszorg (maatschappelijk werk(st)er B1 – B3) – tijdelijk contract.

Bent u op zoek naar een job met betekenis, een job waar u mensen in een kwetsbare positie kan helpen? Dan zijn wij op zoek naar u! Als verantwoordelijke thuiszorg volgt u zorgvragen, zorgnoden en zorgsituaties van burgers op. Hierbij overlegt u zowel met interne collega’s van de sociale dienst, het woonzorgcentrum als met andere eerstelijnszorgaanbieders om te komen tot zorg op maat.

Daarbij is er ook de nodige aandacht voor de mantelzorgers. U geeft het seniorenbeleid mee vorm. Daarnaast staat u in voor het organiseren en aansturen van de eigen uitvoerende zorgdiensten van het lokaal bestuur. U maakt deel uit van de Welzijnshoek en functioneert onder de rechtstreekse leiding van het clusterhoofd samenleven.

Het takenpakket:

Zorgopvolging

  • Analyseren en opvolgen van zorgsituaties en -dossiers in overleg met alle betrokken partijen.
  • Aanvragen van parkeerkaarten en zorgbudgetten. 
  • Rechtenverkenning via huisbezoeken en bureelgesprekken. 
  • BelRAI-screening. 
  • Vervullen van een signaalfunctie naar collega's, leidinggevenden en andere hulpverleners.

Zorgbeleid

  • Uitstippelen van het gemeentelijk ouderenbeleid in overleg met alle betrokken actoren. 
  • Beleidsvoorbereiding, -advisering en -uitvoering met bijhorende notulering.
  • Vertegenwoordiging van het lokaal bestuur in de seniorenraad.
  • Optimalisering bestaande procedures en processen.

Organiseren en aansturen DC onderneming en mee vorm geven van de maaltijddienst

Het lokaal bestuur heeft een eigen maaltijddienst en poetsdienst. In nauwe samenwerking met de administratie staat u in voor de goede werking van deze diensten

Bent u de persoon die wij zoeken? Aarzel niet en stel u kandidaat!

Voor bijkomende info over de inhoud van deze functie kunt u contact opnemen via socialedienst@buggenhout.be

Voor wie?

U beschikt over een van onderstaande diploma’s of u behaalt dit binnen een termijn van 3 maanden (bewijs diploma dient te worden voorgelegd bij de aanstelling):

  • Master in het sociaal werk
  • Master in het sociaal werk en sociaal beleid
  • Master in de pedagogische wetenschappen, afstudeerrichting orthopedagogiek
  • Master in de agogische wetenschappen
  • Bachelor in het sociaal-agogisch werk met de titel van maatschappelijk assistent, of een daarmee gelijkgesteld diploma
  • Bachelor orthopedagogie
  • Bachelor sociale re-adaptatiewetenschappen
  • Bachelor gezinswetenschappen
  • Bachelor in de verpleegkunde, afstudeerrichting sociale verpleegkunde, of een daarmee gelijkgesteld diploma
  • Bachelor in de sociale gezondheidszorg, of een daarmee gelijkgesteld diploma
  • Maatschappelijk assistent, afgeleverd in het sociaal hoger onderwijs van het korte type of het hoger onderwijs van één cyclus, studiegebied sociaal-agogisch werk, of de buitenlandse diploma's die gelijkwaardig zijn verklaard met een diploma van maatschappelijk assistent
  • Gegradueerde verpleger, gespecialiseerd in gemeenschapsgezondheid
  • Sociaal verpleegkundige met de titel van gegradueerde in de sociale verpleegkunde, dat behoort tot het vroegere paramedische hoger onderwijs van het korte type
  • U heeft een hands-on mentaliteit en bent administratief en organisatorisch zeer sterk.
  • U kunt zelfstandig werken en bent overtuigend in uw mondelinge en schriftelijke communicatie.
  • U bent een open en sociaal persoon met zin voor verantwoordelijkheid.
  • U voldoet aan de taalvoorwaarden (volgens de wetten op het gebruik van talen in bestuurszaken).
  • U bent toegelaten tot het wettige verblijf in België en u heeft een algemene toegang tot de arbeidsmarkt.

Aanbod

  • Een boeiende functie met ruimte voor initiatief in een ambitieuze & bruisende gemeente.
  • Eén voltijdse (38/38) contractuele functie voor 6 maanden met startdatum 14 oktober 2024.
  • Een aantrekkelijke verloning volgens de salarisschaal B1-B3 (min 2941 euro en max 4955 euro bruto geïndexeerd maandsalaris).
  • Relevante werkervaring kan meegenomen worden.

Naast een stabiele tewerkstelling in een dynamische organisatie ontvangt u ook tal van extralegale voordelen:

  • Maaltijdcheques en ecocheques;
  • Fietsvergoeding als u met de fiets komt;
  • Volledige terugbetaling van uw abonnement als u met het openbaar vervoer komt;
  • Vakantiegeld en eindejaarstoelage;
  • Werken met een flexibel uurrooster;
  • 2e pensioenpijler;
  • Hospitalisatieverzekering;
  • Aantrekkelijk verlofstelsel;
  • De kans om uw loopbaan in handen te nemen en uw talent verder te ontwikkelen;
  • Voordelenplatform van GSD-V.

Selectieprocedure

Herken u zichzelf in bovenstaand profiel en bent u klaar voor deze uitdaging? Stuur uw motivatiebrief, CV en diploma naar personeelsdienst@buggenhout.be.

Op basis van uw CV en motivatie beslissen wij of we u uitnodigen voor een sollicitatiegesprek.

Het lokaal bestuur Buggenhout let als werkgever op het bevorderen van gelijke kansen bij aanwerving. Kwaliteiten bij mensen zijn belangrijker dan leeftijd, geslacht, etnische afkomst, handicap en nationaliteit.

Deel deze pagina

dinsdag 9 juli 2024