Als u naar het buitenland verhuist, moet u dit melden aan uw lokaal bestuur.
Voorwaarden
U verhuist effectief naar het buitenland.
Procedure
Als u naar het buitenland verhuist, moet u dit melden bij de dienst Burgerzaken van uw lokaal bestuur. U doet dit ten laatste de dag voor uw vertrek naar het buitenland. U maakt hiervoor een afspraak.
- De aangifte kan gebeuren door een meerderjarige of door de referentiepersoon (gezinshoofd) van het gezin.
- Als de adreswijziging voor het hele gezin geldt, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet.
- Als een minderjarige naar het buitenland verhuist, moet iemand die het ouderlijke gezag uitoefent hem bij de aangifte bijstaan.
Na de aangifte ontvangt u een document waarmee u zich bij het lokaal bestuur, de ambassade of het consulaat van de nieuwe woonplaats moet aanbieden.
Als u nog documenten of identiteitsbewijzen nodig hebt die moeten afgedrukt of aangemaakt worden, moet u deze eerst aanvragen, vóór u zich uitschrijft.
Wat meebrengen
- Adres in het buitenland
- Identiteitskaart van elk lid van het gezin boven de 12 jaar die mee verhuist.
- Bijbehorende puk- en pincode.